NÖJD KUNDGARANTI ÄR EN SJÄLVKLARHET

Garanti och returer

Seniortoo strävar alltid efter att du som kund ska känna dig nöjd och trygg med vår produkt och service

Returer och byten

Om du som konsument är baserad inom EU har du rätt att annullera din order hos oss under de regler som gäller för Distanshandel inom EU. (Consumer Protection Regulations – CPR’s)

Annulering av din order under regler avseende distanshandel

Om du som konsument är inom EU tillämpar vi CPRs och har du rätt att annullera din order hos oss under förutsättning att du meddelar oss inom 14 dagar från det att du mottagit försändelsen.

Du måste meddela vår kundtjänst skriftligt om ditt önskemål att annullera din order I enlighet med CPRs inom 14 dagar från det att du mottagit försändelsen. Antingen sänder du ett e-post meddelande till kund@seniortoo.se eller så skriver du till oss på adress: SeniorToo.se – Campidoglio International AB, Åsgatan 55, 741 45 Knivsta (OBS – detta är EJ returadress – se nedan).

När vi mottagit ditt önskemål om att annullera vårt kontrakt kommer vår kundtjänst att skicka dig e-post med ett dokument för ifyllnad. Vänligen fyll i detta dokument och inkludera det med din returförsändelse till oss så att vi kan hantera din retur så snabbt som möjligt när den når oss.

Vi rekommenderar att du försäkrar din returförsändelse till oss då det är ditt ansvar att visa aktsamhet om varorna – och du är ansvarig för dem tills dess att vi mottager dem åter i vårt lager. Vi rekommenderar även att du använder ett säkert transportsätt med möjlighet att spåra försändelsen , sk tracking of goods. Din retur sänder du antingen till den adress i det land du befinner dig som du erhållit av oss eller till:

KONTAKTA OSS VID RETURFÖRSÄNDELSE FÖR KORREKT RETURADRESS!

och att du behåller kvitto som bevis på försändelsen eller liknande, ifall tvist skulle uppstå.

Vänligen observera att vi i många länder kan erbjuda dig en lokal returadress vilken kommer att ges till dig om du mottagit försändelsen i detta land. Om du är osäker på om du fått korrekt information om returadressen – tveka inte att kontakta vår kundtjänst.

OBS – Du måste själv stå för kostnaden att returnera försändelsen till oss.

Ovan avser kunder bosatta i Sverige. Om du är bosatt i annat EU-land tillämpar vi normalt de regler som gäller för just det landet. Inom EU är normalt skillnaderna mellan dessa regler små.

Alla varor måste returneras oanvända i sitt urpsrungsskick och från det land som försändelsen sändes till från oss.

Vi kommer att återbetala till dig det fulla ordervärdet inklusive porto och expeditionskostnad inom 30 dagar från det att vi mottagit din önskan om annullering av köpet. Om vi inte mottager den annullerade orders produkter kommer vi att arrangera upphämtning på din adress för vilket vi kommer att debitera kostnaden till dig.

Vänligen notera att du endast kan använda din rätt under CRPs om du ger oss formell skriftlig begäran inom 14 dagar från att du mottagit leveransen, enligt beskrivning ovan.

Byten

Det är gratis att byta en vara vid ändring av storlek, under förutsättning att storleken finns I lager. Du betalar ingen ytterligare portokostnad när vi sänder utbytesvaran till dig, men om du befinner dig utanför EU kommer du att behöva betala tull och moms för utbytesvaran.

För att byta en vara – kontakta vår kundtjänst inom tio arbetsdagar från att du mottagit varan. Skicka ett e-post meddelande till kund@seniortoo.se så hjälper vi dig!

Vänligen notera att vi endast erbjuder byten av storlek.

Returer av gåvor/Presenter

Om du har fått en vara som en present från någon kan du byta varan mot tillgodohavande på ditt konto hos SeniorToo.com ( du måste registrera dig). Ditt framtida köpbelopp minskas automatiskt med ditt tillgodohavande och är giltigt I ett år. Vänligen notera att du kan behöva betala för kostnadsskillnader, ytterligare frakt, moms och tull. För att arrangera en retur vänligen sänd oss e-post: kund@seniortoo.se

Sena returer

En retur skall begäras inom tio arbetsdagar från det att du mottagit din order. Efter det måste du returnera dina varor inom 14 dagar (oss tillhanda) från det att du mottagit bekräftelse från oss på din returbegäran.

Returer som anländer till oss utanför denna tidsram kan accepteras av SeniorToo.com och kan I sådant fall endast återbetalas som tillgodohavande på ditt konto. Observera att det inte finns någon garanti för att vi återbetalar sena returer.

Återbetalning

Din återbetalning kommer antingen att krediteras till ditt kreditkort eller till ett SeniorToo.com konto och kommer att inkludera transportkostnader för defekta varor eller för order annullerade i enlighet med CRPs. Om du annulerar order i enlighet med CRPs återbetalar vi genom att kreditera ditt kreditkort.

Om din order sänts till ett mottagarland inom EU kommer all moms att återbetalas. Utanför EU kan vi inte återbetala tull och moms. Det kan vara möjligt för dig att återfå betalning för tull och moms genom att du kontaktar ditt lokala tullkontor direkt. Då detta kanske inte är möjligt i alla länder rekommenderar vi dig att anlita en extern transportör / tullombud om du önskar kräva tillbaka dessa avgifter för de varor du avser att returnera. Vänligen notera att detta sannolikt kommer att medföra kostnader för dig

Observera att återbetalningar till betal- och kreditkort kan ta upp till 10 arbetsdagar för din bank att slutföra, beroende på deras handläggningstider. Denna tid kan variera avsevärt mellan olika kortutgivare och det är utom vår kontroll att kunna påverka denna process.

Vår POLICY

Varor skall returneras som nya, oanvända och med all originalförpackning etc. i fullgott skick. Returer som är skadade, smutsiga eller som har ändrats i skick eller funktion på något sätt kan komma att inte accepteras som retur och sändas tillbaka till dig.

Om din order innehållit någon form av gratis produkter såsom produktprover eller liknande måste de returneras i samma försändelse som de köpta varorna.

Textilartiklar som exempelvis strumpor och andra klädesartiklar

Produkter som använts/provats kan inte returneras eller bytas.

Varor behäftade med fel

Varor klassificeras som behäftade med fel om de mottages skadade eller där det går att utan tvivel fastställa tillverkningsfel. Vänligen observera att varor som skadats som ett resultat av normal användning over tid eller genom att de använts på ett sätt som inte avsetts inte kan anses vara behäftade med fel/tillverkningsfel. .

Om så är möjligt kommer vi att erbjuda dig att reparera en vara som konstaterats vara behäftad med fel. Om du önskar byta din vara ber vi dig observera att vi bara kan byta den till samma vara, om den finns tillgänglig i vårt lager. Om varan inte kan repareras eller ersättas kommer vi att ersätta den i dess helhet.

Färger

SeniorToo.se personal har gjort allt i sin makt för att visa varorna och dess färger så korrekt som möjligt på vår webbplats. Eftersom bildskärmar och dess kvalitet samt inställningar varierar kan vi inte garantera att din bildskärm visar färger exakt överrensstämmande med verkligheten.